3 Kompsat

تصاویر ماهواره ای 3-Kompsat

Kompsat-3 ماهواره‌ای است که در محدوده طیفی VNIR تصویربرداری می‌کند. این ماهواره محصول مرکز تحقیقات فضایی کره جنوبی است. پروژه Kompsat-3 به منظور تداوم تصویربرداری ماموریت‌های قبلی (Kompsat-1 و Kompsat-2) در سال 2004 آغاز شد. نهایتا این ماهواره در سال 2012 به فضا پرتاب شد.

KompSat3 Img
ماهواره Kompsat-3، چند هفته قبل از پرتاب

کاربردهای متنوعی نیز از این ماهواره مدنظر بوده است. به عنوان نمونه تامین تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا برای سیستم های اطلاعات مکانی و همچنین کاربردهای کشاورزی از این جمله اند. چابکی بالایی که در طراحی و ساخت این ماهواره وجود داشته، سبب شده است تا بتوانیم انتظاراتی همچون پایش یک پدیده مشخص در سطح زمین (به صورت tracking) و اخذ تصاویر استرئو (به صورت single-pass) را از آن داشته باشیم.

Kompsat image
نمایی از ماهواره Kompsat-3

تصاویر این ماهواره با قدرت تفکیک 80 سانتیمتری برای باند پانکروماتیک و قدرت تفکیک 2.8 متر برای باندهای طیفی ارائه میشود. از نظر محدوده های طیفی نیز با توجه به زمان طراحی و توسعه این ماهواره، انتظاری فراتر از باندهای رایج (باندهای مرئی و NIR) را از آن نمیتوان داشت.

تیم تحریریه آرسین
ما در تیم تحریریه آرسین تلاش میکنیم تا مطالبی مفید راجع به سیستم‌های تصویربرداری ماهواره‌ای و کاربردهای تصاویر ماهواره‌ای تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *