Spot 6

تصاویر ماهواره ای Spot-6
تصاویر ماهواره ای Spot-6

بی‌تردید سری ماهواره­‌های Spot، یکی از با­سابقه­‌ترین سری­‌های ماهواره­‌ای، در تاریخ ماهواره­‌های سنجش­‌از­دوری دنیاست. اولین ماهواره از این سری در سال 1986 میلادی در مدار قرار گرفت. CNES (مرکز مطالعات ملی فضایی فرانسه) مسئولیت اپراتوری ماهواره­‌های Spot-1 تا Spot-5 را به عهده داشت. در سال 2012 ماهواره Spot-6 توسط Airbus DS، با قابلیت­های جدید طراحی و ساخته شد و در مدار (با ارتفاع 694 کیلومتر) قرار گرفت.

spot6
ماهواره Spot6 در فرآیند تولید و تست

از خصوصیات این ماهواره، برخورداری از قابلیت تصویربرداری در حالات مختلف (با توجه به کاربرد و نیاز­های کاربر) است. از خصوصیات بارز ماهواره­ Spot-6 برای تولید محصولات ارتفاعی(با توجه به اهداف پروژه)، چابکی بالای ماهواره (به منظور اخذ تصاویر Stereo و یا حتی TriStereo) می‌­باشد.تاکنون تحقیقات متعددی پیرامون قابلیت این تصاویر جهت تولید مدل ارتفاعی صورت گرفته است.

image
حالات مختلف اخذ تصویر توسط ماهواره Spot-6

این ماهواره­ علاوه بر باندهای متداول مرئی، از باند NIR نیز برخوردار است. در نتیجه میتواند برای موضوعات مرتبط با پوشش گیاهی نیز کاربردهایی داشته باشند. برای تامین تصاویر ماهواره Spot با ما در ارتباط باشید. تامین تصاویر ماهواره با قیمت مناسب و بین المللی و بدون محدودیت­های رایج از قبیل حداقل مساحت قابل سفارش، از اهداف ما در آرسین است.

تیم تحریریه آرسین
ما در تیم تحریریه آرسین تلاش میکنیم تا مطالبی مفید راجع به سیستم‌های تصویربرداری ماهواره‌ای و کاربردهای تصاویر ماهواره‌ای تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *