Spot 7

تصاویر ماهواره ای Spot-7

سری ماهواره اسپات سال‌هاست که در مدار مشغول تصویربرداری از سطح زمین هستند.  این ماهواره‌های فرانسوی که کار خود را از سال 1986 آغاز نمودند؛ در گذر زمان و با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند. آخرین ماهواره از این سری، ماهواره Spot-7 است که توسط Airbus DS طراحی و توسعه یافت و در سال 2014 در مدار قرار گرفت.

SPOT 6 IMG 1
نمایی از ماهواره Spot 7

جالب آنکه مدار ماهواره Spot-7، همان مدار ماهواره Spot-6 است و صرفا یک اختلاف فاز 180 درجه ای با یکدیگر دارند. از نظر خصوصیات، این ماهواره تقریبا مشابه ماهواره Spot-6 است.

Spot6 7 constellation
ماهواره‌های Spot 6 و Spot 7 در مدار مشترک

ماهواره Spot 7 همچون ماهواره Spot 6 از باند Panchromatic با قدرت تفکیک مکانی 1.5 متر برخوردار است. همچنین باندهای MS این ماهواره شامل باندهای مرئی و NIR است. البته طبق معمول قدرت تفکیک این باندها به دلایل فیزیکی با نسبت مشخصی ضعیف تر است. در نتیجه باندهای MS با قدرت تفکیک 6 متر اخذ میشوند. البته میتوان با انجام پردازش Pan-sharpening تصویری رنگی با قدرت تفکیک 1.5 متر تولید نمود. در صورتی که برای انجام پروژه‌های خود به تصاویر ماهوارۀ Spot 7 نیاز دارید؛ با ما در ارتباط باشید.

تیم تحریریه آرسین
ما در تیم تحریریه آرسین تلاش میکنیم تا مطالبی مفید راجع به سیستم‌های تصویربرداری ماهواره‌ای و کاربردهای تصاویر ماهواره‌ای تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *